Balandžio mėnesį Eitminiškių gimnazijos I-IIG klasių mokiniai dalyvavo prevencinėje paskaitoje ,,Psichoaktyviosios medžiagos“. Užsiėmimą organizavo gimnazijos socialinė pedagogė ir IIG klasės mokinys Pijus Žemaitis. Mokiniams pristatytos psichoaktyviųjų medžiagų sąvokos, įvairių medžiagų poveikis jaunam organizmui. Aptarti vartojimo rizikos ir apsauginiai veiksniai, siekiama išsiaiškinti psichoaktyviųjų medžiagų keliama pavojų sveikatai. Mokiniai su specialiomis priemonėmis praktiškai ,,išbandė“ kaip žmogus, paveiktas psichoaktyviosios medžiagos, mato aplinkui esantį pasaulį. Taip pat, su kokiais iššūkiais susiduria, kai reikia teisingai suskaičiuoti turimus pinigus.
Psichoaktyviosioms medžiagoms priskiriamos tokios medžiagos, kurios veikia žmogaus psichiką ir sukelia sveikatos ir elgesio sutrikimus. Šiai grupei priklauso ne tik narkotinės, psichotropinės medžiagos, bet ir alkoholis, nikotinas, kofeinas, raminamieji, migdomieji vaistai.
Vaikus skatinti vartoti psichiką veikiančias medžiagas gali įvairūs rizikos veiksniai, pavyzdžiui, minėtų medžiagų vartojimas šeimoje, menki socialiniai įgūdžiai, mokymosi nesėkmės ar bendraamžių spaudimas ir skatinimas vartoti šias medžiagas. Kuo daugiau rizikos veiksnių daro įtaką vaikui, tuo didesnė tikimybė, kad jis pradės vartoti psichoaktyviąsias medžiagas.
Dabartiniai vaikai ir paaugliai mėgsta eksperimentuoti, bendrauti, atrasti savo vietą tarp bendraamžių. Viena priežasčių, kodėl vaikai ir paaugliai pradeda vartoti įvarias psichoaktyvias medžiagas (dažniausiai alkoholis, el. cigarėtės), yra ta, kad tai yra vienas iš būdų susirasti draugų tiems paaugliams, kurie gali stokoti bendravimo įgūdžių. Jaunuoliams, kuriems gali būti nedrąsu arba kurie kitaip negalėtų pasiekti savo bendraamžių, tai yra viena iš galimybių užmegzti ryšį. Vienas pagrindinių paauglystės tarpsnio bruožų – savo tapatybės, vietos ieškojimas. Tuose ieškojimuose atsiranda įvairių patirčių, taip pat ir psichoaktyviųjų medžiagų.
